На
головну
сторінку


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Вечірня Полтава" 06.05.2004

ТРИ ДНІ, ЩО СКОЛИХНУЛИ МУЗИЧНИЙ СВІТ ПОЛТАВИ

Упродовж трьох днів у нашому місті відбулася неординарна подія - "Майстер класи на Полтавщині", де всі бажаючі музиканти й просто любителі музики могли взяти урок чи поспілкуватися з провідними музикантами нашого часу. Про те як усе відбувалося ми попросили розповісти організатора акції, директора Полтавської філармонії, голову обласного відділення Національної музичної спілки Германа Юрченка.

- Будь яка зустріч із відомим музикантом, тим більше, якщо він активний і в творчості , і в житті, передбачає подальшу співпрацю з ним. Так сталося і після концерту в Полтаві відомого скрипаля Остапа Шутка, "заведеного" на будь-які мистецькі "авантюри". Саме йому належала ідея провести у нас, як це зараз модно у світі, майстер-класи, об'єднавши дві спеціальності - скрипку і фортепіано. Все інше, як мовиться, було вже справою техніки. Зіграли свою роль підтримка обласного управління культури, методичного центру й небачена досі зацікавленість самих педагогів-музикантів, які постійно прагнуть професійного зростання.
Ці три дні просто вразили наш музичний світ. Перший ознаменувався витонченими уроками ректора Харківського університету мистецтв, Заслуженого діяча мистецтв України, професора Тетяни Вєркіної, учні якої у відкритому концерті підтвердили кредо та переконання свого Вчителя. Ввечері культурна програма подарувала елітний концерт європейського рівня Остапа Шутка з камерним оркестром філармонії, чудово зігравши цикл концертів "Пори року" Вівальді. Поєднав музикантів маестро з Харкова - диригент Шаліко Палтаджян.
Другий день належав одному з провідних педагогів України - киянину Борису Федорову, майстер клас якого, ніби втілив вислів Шопена: "Ввічливістю досягнеш більшого успіху, ніж насиллям". Концертом своїх учнів він показав, що готовий приєднати нові імена до плеяди підготовлених ним же лауреатів міжнародних конкурсів. А сольним концертом довів право називатися мудрим виконавцем.
Заключним акордом форуму був приїзд довгоочікуваного професора Московської консерваторії, Народного артиста Росії Михайла Воскресенського. Його відкриті уроки й романтичне виконання Скрябіна та Шопена воістину прикрасили свято, у рамках якого встигли виступити гості з Харкова - скрипаль Сергій Євдокімов, піаністка Ольга Фекете та юні таланти зі Львова. Спілкування скрипалів пройшло під патронатом того ж привабливого і невгамовного Остапа Шутка.
Звичайно, до всіх вражень і можливостей зустрітися із друзями, колегами (зали переповнювала еліта Полтавщини) педагоги отримали право на отримання сертифікату, про підвищення кваліфікації. -
На жаль, глухими в цьому триденному звучанні Музики залишилися лише спонсори. І на наші із Фондом культури звернення (тактовні за стилем і скромні за проханням) жоден з них так і не відгукнувся. Це стало своєрідною перевіркою на міцність духовних переконань. Результатом же проведеної акції будуть успіхи учнів музичних шкіл - наших дітей. Але дуже часто ми про це забуваємо…

Ірина Баб'як Союз українок, Полтава

З 26 по 28 квітня у Полтаві відбувалася Всеукраїнська музично-педагогічна акція "Майстер класи на Полтавщині", ініціатором якої є лауреат міжнародних конкурсів, лауреат премії Академії мистецтв України, викладач Національної музичної академії України скрипаль Остап Шутко.

Цей семінар проводили визнані у музичному світі майстри скрипкового і фортепіанного мистецтва; слухали і були учасниками педагоги і студенти Полтави і Полтавської області, Харкова, Києва, Львова і Сум. У піаністів перші два дні своєю педагогічною майстерністю ділилися: ректор Харківського Національного університету мистецтв, Заслужений діяч мистецтв України, професор Тетяна Вєркіна (фортепіано). На своїх показових уроках вона розкривала можливості розвитку музичних здібностей, звертаючись до акустичних особливостей фортепіано, відчуття тональності, розвитку логічного інтонування, фразування у грі на ньому. Натомість викладач Національної музичної академії України Борис Федоров на своїх заняттях впустив аудиторію до своєї творчої лабораторії, пристятивши їх в основному найтонкішим відчуттям, тобто суто технології виконання, звичайно, невідривно пов'язаній з образністю музичного матеріалу.
На семінарі у струнників, в залі музичної школи ім. Георгія і Платона Майбород, Остап Шутко знайомив з новими тенденціями у світовій методиці викладання на скрипці. Він закликав до постійного пошуку власних шляхів вирішення творчих завдань, надихав оптимізмом, демонстрував педагогічну майстерність, займаючись зі судентами.
Перший день закінчився блискучим виконанням циклу концертів Антоніо Вівальді "Пори року" Остапом Шутком у супроводі камерного оркестру Полтавської філармонії під орудою Заслуженого діяча мистецтв України Шаліко Палтаджяна (Харків).
Концертна програма другого дня була дуже різноманітною. Перед тим як надати сцену майстрам камерної та фортепіанної музики свою майстерність демонстрували учні класу Т. Вєркіної та Б. Федорова. У першому відділенні вечірнього концерту прозвучали "Поема" Шоссона і Соната для скрипки та фортепіано Франка у виконанні гостей з Харкова лауреата міжнародних конкурсів Сергія Євдокімова (скрипка) та Ольги Фекете (фортепіано). У другому відділенні концерту з величезним ентузіазмом і радісним здивуванням приймали Б.Федорова. у його виконанні прозвучали твори Гайдна, Рахманінова та Шопена. Борис Григорович, відомий як фанатично відданий педагогічній справі, виявив свої виняткові якості концертанта, бездоганну техніку і відчуття стилю.
Третій день продовжився проведенням показових уроків фортепіанної та скрипкової гри (Федоров, Євдокімов, Шутко), а кульмінацією акції став приїзд одного з кращих піаністів світу, лауреата міжнародних конкурсів, Народного артиста Росії, професора Михайла Воскресенського (Москва). З приїздом Михайла Сергійовича Всеукраїнський захід, зважаючи на незаперечний мистецький авторитет відомого в усьому світі піаніста і педагога, перетворився на захід світового рівня. Михайло Сергійович невтомно консультував чимало студентів з усіх представлених регіонів і дав їм багато корисного для їхнього родальшого розвитку. Майстер класи завершились великим Гала-концертом, який розпочався виступом п'ятирічної львів'янки Марти Гереги. Маленька скрипалька зіграла "Перепілочку", "Очікування весни" Моцарта та "Литовський танок" у супроводі струнного квартету. Студентка ІІІ курсу Львівської музичної академії ім.Лисенка Ярина Рак виконала дві частини з сюїти М.Колесси. Третю частину скрипкового концерту Мендельсона зіграв Андрій Остапчук (10й клас Львівської десятирічки). Першокурсники НМАУ ім.Чайковського Олена Іваненко (транскрипція "Фігаро") та Павло Качнов (Полонез Шопена та "Політ шмеля" на "біс") завершили перше відділення концерту.
Заключним акордом цього мистецького заходу був другий відділ з творів Скрябіна та Шопена у виконанні Михайла Воскресенського. Починати з прелюдій Скрябіна з їх прозорою фактурою на не новому, ще й розстроєному молодими енергійними віртуозами інструменті було не просто. Але мужньо пройшовши перші декілька творів майстер ввійшов до того стану творчості, коли екстатичні пориви душі й тайтонкіші почуття примушують забувати про все і виконавця і слухачів.
Заслужений діяч мистецтв України Герман Юрченко, директор Полтавської філармонії, власне взяв на себе організацію роботи семінару, такого важливого для підтримання і розвитку цієї галузі мистецтва, дякуючи за концерти, пообіцяв, що буде ставити питання перед депутатом Верховної Ради України А.Кукобою про придбання нового концертрого роялю для філармонії.
Нема де правди діти, заклади культури практично в занепаді: обвалюється штукатурка, зношуються інструменти. Тим більше цінні в таких умовах ініціатива і зусилля проведення подібних акцій. Вони єднають нас, допомагають долати штучні кордони, досягати вершин духовності через музику композиторів, творчість яких належить всьому світу. Це так важливо для нас, для всієї нашої України.